1- خدمات 3D

خدمات 3D شامل خدمات مدل سازی سه بعدی معماری ، مکانیک ، برق ، سازه، اجرا و یکپارچه کردن آنها است. علاوه بر این ، حاوی تجزیه و تحلیل ساختاری و پایداری پروژه است. با این حال  خدمات یکپارچه 3D ارتباط مستقیمی با سطح توسعه مدل دارند و پروتکل های  مطابق با نیاز مشتری ارائه می دهیم. در اینجا می توان جزئیات فنی و اطلاعات ، مشخصات و برچسب های طبقه بندی مانند فضا ، لایه ، قرارداد و غیره را به مدلهای سه بعدی اضافه کرد. در نتیجه ، می توان به راحتی از این اطلاعات طبقه بندی شده در سایر سرویس های BIM مانند 4D ، 5D ، گزارش و ارائه استفاده کرد.




2- سرویس 4D

در سرویس 4D ، عناصر و فعالیتهای مدل 3 بعدی به برنامه زمانی پروژه متصل می شوند که به عنوان مدل سازی 4D معروف است. این اطلاعات برای تجزیه و تحلیل ساختاری و برنامه ریزی زمان استفاده می شود. این خدمات در دو سطح ارائه می شوند. سطح اول ، یک سطح مبتنی بر عناصر است. در این سطح ، عناصر مدل و اطلاعات مرتبط را به خط زمانی پروژه اضافه می کنیم. و بنابراین ، ما شبیه سازی 4D را تنها بر اساس مدلهای سه بعدی ارائه می دهیم. سطح دوم یک سطح مبتنی بر فعالیت است. این سطح پس از اجرای خدمات تخمین هزینه قابل ارائه است. در این سرویس اطلاعات مبتنی بر زمان و هزینه ، MTO ، فعالیت ، منابع ، ماشین آلات و سایر داده های مرتبط آماده می شود. نکته قابل توجه ، اجرای خدمات 4D همچنین اطلاعات سطح بالایی را که برای فرآیندهای مدیریت پروژه از جمله  تهیه منابع مالی، هزینه و جریان پول مورد نیاز است را فراهم می کند.




3- سرویس 5D

سرویس 5D شامل کلیه خدمات مربوط به هزینه مدل می باشد. ما می توانیم این سرویس را با بدون خدمات 4D آماده کنیم. بنابراین ، اگر نیازی به اطلاعات برنامه ریزی پروژه نیست ، خدمات 5D را بدون در نظر گرفتن زمان اجرا می شود. به عنوان یک نتیجه ، در این سطح از خدمات ، ما مواد ، فعالیت ها و کلیه منابع و هزینه های جامع را با فرمت طبقه بندی شده و بدون در نظر گرفتن زمان ارائه می دهیم. ما می توانیم در تخمین هزینه از لیست قیمت های عمومی یا دولتی خصوصی یا تأیید شده استفاده کنیم. علاوه بر این ، هزینه اقلام خط مربوط به عناصر را تعیین می کنیم.  تخمین های مبتنی بر لیست قیمت را ارائه می دهد ، که ممکن است یکی از آنها برای تولید صورت هزینه در مراحل ساخت استفاده کند. هنگامی که برنامه ریزی و مدیریت زمان برای مشتریان نیز در دسترس و دارای اهمیت هستند ، می توان سطح پیشرفته ای از خدمات 5D را ارائه داد. در اینجا کلیه اطلاعات مربوط به هزینه و کمیت در مقیاس زمان ارائه می شود. بنابراین ، مدیران می توانند به راحتی در مقیاس زمان به اطلاعات طبقه بندی شده پروژه از جمله لجستیک ، تهیه و هزینه دسترسی داشته باشند.

4- سرویس 6D

در این سرویس عملکرد انرژی ساختمانها را ارزیابی می شود، به طوری که طراحی ساختمان های سبز و پایدار برای مشتری های ما بسیار آسان تر می شود. همچنین تخمین میزان مصرف انرژی را در مرحله بهره برداری ارائه می دهد که می تواند با روشن شدن مسائل مربوط به طراحی ، عملکرد ساختمان را بهبود بخشد. علاوه بر این ، مدل هایی را ارائه می دهد که با موتورهای آنالیز انرژی سازگار است. و ، مشتری می تواند از آنها برای مقایسه سناریوهای مختلف انرژی استفاده کنیم.

5- واقعیت مجازی(VR)

توسعه مدل اطلاعات پروژه در بستر BIM ، قابلیت های مختلف تصویری را فراهم می کند. یکی از ، فناوری واقعیت مجازی است که امکان پیشروی در مدل مجازی پروژه را قبل از شروع مراحل ساخت واقعی آن فراهم می کند. خوشبختانه ، متخصصان در اجرای این فناوری با بالاترین کیفیت در پروژه های مشتری ، متخصص هستند. علاوه بر این ، ابزارهای اضافی مانند مواد تغییر دهنده مبتنی بر VR و 360 Virtual Tour را آماده می کند. با استفاده از این فناوری ، مشتریان می توانند پروژه را مشاهده کرده و مواد آن را تغییر دهند ، بنابراین می توانند در زمان مناسب و با حداقل هزینه ، تصمیمات مورد نظر خود را بگیرند.